lördag 21 maj 2016

2016 - ord & bild om en resa i Israel/Palestina


Ord & bild om en resa i Israel/Palestina - möten med fred och ickevåld för ögonen! 

Berättelsen utgår ifrån en resa i området i mars 2016. Jag har träffat människor från Israel och Palestina, lyssnat till deras berättelser. Jag har lärt mig mycket nytt. Jag vill tala om den frustration jag känner, hopplösheten och alla frågetecken. Jag vill också dela något av den glädje jag mött hos människor som vägrar att ge efter för våldet, förtrycket och hopplöshet. 

Det pågår en ockupation. Här finns människor som har drabbats och som drabbas varje dag. Här finns människor som försöker leva sina liv med de förutsättningar som finns, som just de har tilldelats för att de är födda eller blivit det de är. 

Jag kan nästan inte andas när jag hör människor förespråka våld och förtryck. 

Föreläsare; Anette Grinde

Var? Svenska Kyrkan Sundbyberg 
När; 23/5 2016 

Var? Solna-Råsunda Rotaryklubb 
När; 30/5 2016




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar